PääsivuPääsivu  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 Lahjakyvyt

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Sopuli
Selkeä kurinpitäjä
avatar

Liittynyt : 20.06.2013

ViestiAihe: Lahjakyvyt   Ke Heinä 24, 2013 5:45 am

Lahjakyvyt

Lahjakyvyt ovat esi-isien lahjoittamia erikoisuuksia. Lahjakyvyt mahdollistavat hahmoja selviämään paremmin sekä olemaan mukana paremmin pelissä, vaikka lahjakyvytönkin voi olla merkittävä. Lahjakyvyt ovat joitakin fyysisia tai henkisiä kykyjä, jotka on annettu hahmolle Jokisaaren Montulla hahmolle merkittävän esi-isän toimesta. Alla löytyy lista lahjakyvyistä.

Käpälätaidot
Hahmon käpälistä tulee vetreämmät ja hahmo kykenee tekemään vaikka koruja, koristeita ja yksinkertaisia puunukkeja, leikkikaluja jne. Hahmo kykenee valmistamaan myös narua ja erilaisia tyynyjä ja elämää helpottavia asioita.

Leukavoima
Hahmon puruvoima paranee ja se pystyy repimään paremmin jäätynyttä lihaa jne. Hahmo ei kuitenkaan kykene murskaamaan kiviä tai pääkalloja.

Nopeus
Hahmo kykenee liikkumaan halutessaan nopeammin. Jalat kehittyvät hieman voimakkaammiksi harjoitellessa ja ketteryys paranee. Hahmo ei pysty kuitenkaan juoksemaan pitkiä matkoja, vaan se hengästyy ja väsyy nopeasti juoksemisesta nopeasti. Hahmo ei pysty juoksemaan sekunnissa pitkiä matkoja. Hahmo ei pysty olemaan voimakas, nopea tai kestävä samaan aikaan.

Sukellus
Hahmo kykenee olemaan vedenpinnan alla pitkään sekä antaa kyvyn uida paremmin. Hahmo ei voi kuitenkaan viettää loppupäivää vedessä. Aluksi hahmo pystyy olemaan sukelluksissa korkeintaan puoli minuuttia ja harjoittelulla aika vain pitenee, maksimissaan lahjakyvyllä voi olla sukelluksissa viisi tuntia. Hahmo kykenee sukeltamaan lähes aina, ellei ole sairas, loukkaantunut tai tiineenä. Hahmo kykenee uimaan lähes missä vain eikä vesi tunnu välttämättä yhtä viileältä, lisäksi se ei ole samanlainen vaara kuin lahjakyvyn osaamattomille hahmoille. Hahmo ei kykene uimaan yhtä hyvin vastavirtaan, vaan kulkeutuu virran mukana.

Loikkaus
Hahmo kykenee loikkimaan ja hyppäämään korkeammalle. Hahmo kykenee siis helposti ylettämään puun alaoksille ja voi loikata maksimissaan kaksi ja puoli metriä. Jalat kehittyvät harjoittelun tuloksena voimakkaammiksi ja lihaksikkaammiksi. Hahmo kykenee myös hyppäämään hieman, 10 sentistä puoleen metriin pidemmälle.

Jäljitys
Hahmo kykenee haistamaan hieman paremmin hajuja, jotka ovat vahvoja tai tuoreita, tunnistaen ne. Jos haju on heikko ja vanha, hahmo vain aavistaa haistavansa jotakin. Hahmo kykenee myös tunnistamaan herkemmin hajuja. Lahjakykyä ei voi käyttää tuulessa, sateessa tai usvassa, jolloin hajut ovat heikkoja vaikka olisivatkin tuoreita.

Ajatus
Hahmo pystyy puhumaan telepaattisesti toiselle hahmolle, mielessä. Tällöin kukaan muu, edes tuumahduksen lahjakyvyn ei kykene keskustelua kuulemaan. Telepaattisesti puhuminen on mahdollisesti vain sellaisen kanssa, jolla on ajatuksen lahjakyky.

Tuumahdus
Hahmo kykenee lukemaan rajoitetusti muiden ajatuksia, kunhan on tarpeeksi oppinut. Mikäli lahjakykyä ei hallitse, ajatukset hyökyvät päälle kuin äänien aalto, sekamelskana. Tällöin ajatuksia ei saa pois kuulumattomiin kuin vain erakoitumalla ja opettelemalla hallitsemaan lahjakykykään.

Mieli
Hahmo pystyy hallitsemaan toisten mieltä, kunhan on tarpeeksi oppinut ja keskittynyt. Hahmoja ei saa kuolemaan mielenhallitsemisella eikä mielenhallinnan onnistuminen ole aina varmaa.

Vaistot
Hahmon vaistot kehittyvät vaistoamaan toisten ja itsensä tunteita ja mielialoja. Mikäli hahmo osaa kätkeä tunteensa hyvin, ei vaistojen lahjakyvylläkään pysty niitä havaitsemaan.

Unet
Unissa hahmo tapaa esi-isän, alkuun jonkun tärkeämmän, mutta joskus myös tuntemattoman. Unissaan hahmo pystyy juttelemaan ja keskustelemaan esi-isän kanssa, varmistaa jonkun asian menneisyydestä tai saada enteen tulevaisuutta koskien. Unien enteet eivät ole kiveen hakattuja, vaan niissä saa tietää vaihtoehtoisesta itseä koskevasta tapahtumasta. Unissaan hahmo ei voi oppia mitään lahjakykyä sekä harvoin metsästämään ja taistelemaan. Jäljittäminen on mahdollista unissa, sillä hajuaisti on hieman parempi.

Yrtit
Hahmo alkaa kiinnostua yrteistä ja opettelee niiden käyttöä. Oppii kasvattamaan ja tunnistamaan yrttejä, tietämään kasvien parantavan vaikutukset. Tavallinen hahmo ei osaa ymmärtää yrttejä.

Muodonmuutos
Hahmo kykenee muuttumaan joksikin jyrsijäksi ja kulkemaan harjoittelusta riippuen jyrsijämuodossaan. Jos jollakin on jo käytössä haluamasi jyrsijälaji, valitse toinen.

Myyrä
Hahmon tassut levenevät ja muuttuvat paremmin kaivamiseen soveltuviksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Lahjakyvyt
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ilvesklaani :: Pelimaailma :: Lahjakyvyt-
Siirry: