Ilvesklaani
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Hahmon luominen

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Sopuli
Selkeä kurinpitäjä
Sopuli


Liittynyt : 20.06.2013

Hahmon luominen Empty
ViestiAihe: Hahmon luominen   Hahmon luominen EmptyTo Syys 05, 2013 8:18 pm

Roolipelimme tärkein asia on hahmo ja hänen pelaajansa. Tässä topicissa mietimme hahmon luomista, sitä miten se luodaan.

Koska hahmo on tärkein osa itse roolipelaamisessa, on syytä panostaa siihen. Jotkut mieltävät luonteen tärkeimmäksi, toiset pitävät menneisyyttä ja kolmannet ulkonäköä. Ne kaikki ovat yhtä tärkeitä, sillä ne muodostavat kokonaisuuden, hahmon. Vaikka hahmossa kaikkeen kuuluukin panostaa, on silti äärimmäisen tärkeää tietää, millainen hahmo luonteeltaan on, sillä juuri se vaikuttaa, miten hahmo peleissä käyttäytyy. Apua luonteen tekemiseen saat täältä ja täältä ilman HP-tupajuttua! Hahmon aloitusluonne vaikuttaa siihen, miten hahmo kehittyy peleissäkin ja millaisia suunnitelmia sille voi kehitellä. Mielenkiintoinen hahmo onkin ilo seurata, sillä silloin sillä osataan pelata mielenkiintoisia pelejä. Jos hahmo on tylsä, muut eivät tahdo tahdo ainakaan vapaaehtoisesti pelata hahmon kanssa, vaikka pelaaja kuinka hyvä olisikin.

Hyvän hahmon on havaittu pystyvän mukautumaan omaan mielialaan, kuten iloisella päällä pelaaja voi pelata hahmolla iloisempia pelejä ja kun maailma tuntuu kaatuvan pelaajan päälle, tuntuu se hahmostakin samalta. Näin ollen pelaajan ei tarvitse pakottaa itseään tietynlaiseen tunnelmaan vain oman hahmonsa vuoksi.

Säännöt

Ulkonäkö
Hahmojen turkissa saa olla väin luonnollisia värejä (harmaat, musta, valkoinen, ruskeat jne.) Hahmon ei tarvitse olla väritykseltään pilkullinen, voi olla ties millaisia merkkejä soveliaisuuden rajassa, ei siis mitään kirkkoveneitä, rauhanmerkkejä, sydämiä tms. hahmon turkkiin merkeiksi!
Maksimisäkäkorkeus on 100 cm/1 m! Tämän korkeampia säkäkorkeuksia ei ole!
Hännän pitää olla ilvesmäinen, ellei siinä sitten ole pidempiä karvoja, jotka tekevät siitä pidennetyn töpöhännän!
Hahmolla ei tarvitse olla viiksiä, korvatupsuja tai häntää, jos se on syntynyt sellaisena tai niiden puuttuminen selitetään menneisyydessä.
Hahmon silmät voivat olla väriltään samansävyiset kuin ihmisilläkin, eli voi olla sinistä, vihreää, harmaata, ruskeaa jne.
Hahmolla ei saa olla lisäkkeitä, kuten tukkaa, luonnotonta otsaharjaa (pidemmät karvat sallittuja) ihmisten vaatteita tai muutakaan ihmisten asusteita. Asusteita voi saada pelissä, joko jos hahmo osaa tehdä niitä käpälätaidon lahjakyvyllä, jonka saa vain ylläpidon luvalla tai pelitapahtumista, joista ilmoitetaan erikseen.
Hahmoilta voi puuttua korvia, häntää, silmiä, raajaa jne. jos pidetään seuraukset realistisinä. Sokea ilves tuskin pystyy kulkemaan tiheässä metsässä ilman harjoittelua törmäämättä ja kolmijalkainen ilves ei kykene juoksemaan yhtä hyvin kuin tavallinen ilves, ellei harjoittele.
Vaikka hahmolla olisikin samasta pentueesta oleva sisar, identtiset kaksoset ovat mahdoton yhtälö, sillä oikeassakin elämässä identtisilläkin kaksosilla on jokin erotus, kuten syntymämerkki yms.

Muuta
Lahjakykyjä ei anneta hahmolle ilman ylläpidon lupaa!
Esittelyyn eivät kuulu hymiöt tai liiat huuto- ja kysymysmerkit. Koodeja saa käyttää, mutta kohtuudella.
Hahmot eivät voi herätä henkiin ilman ylläpidon lupaa. Hahmot voivat poistua Saarelta ja tulla takaisin, jos haluavat.

Hahmoja ei matkita eikä kopioida!

Ohjeet
1. Hae tästä aiheesta hahmolomake (kattavampi Uudet hahmot -alueella!), maalaa lomake kokonaisuudessaan hiirellä ja paina joko ctrl + c tai oikealla hiirenpainikkeella kopioi-tekstiä.
2. Mene Uudet Hahmot -alueelle, jossa painat Uusi aihe -painiketta. Otsikoksi laitat hahmosi nimen ja tekstikenttään liität lomakkeen/hahmon tiedot.
3. Täytä hahmolomake ja paina lähetä-painiketta, jolloin viestin pitäisi lähteä. Ellei lähde, paina uudelleen.
4. Ylläpito tarkastaa hahmosi, kun kerkeää ja siirtää sen oikealle alueelle. Jos hahmon aihe pysyy paikallaan ja siihen on ilmestynyt vastaus, hahmossa on jotakin korjattavaa.

Lomake
Täytä tämän lomakkeen kaikki kohdat kokonaan ja poista avuksi kirjoitetut ehdotukset. Yritä kuvailla hahmoasi mahdollisimman laajasti ja selvästi.

Perustiedot
Nimi: Suomea tai mitääntarkoittamaton, ihmisiltä karannut voi saada muunlaisenkin nimen.
Kutsumanimi: Jos hahmolla on vaikea, lemmikin tai ihmisen erisnimi, keksi hahmolle kutsumanimi, jolla sitä pelissä muut hahmot kutsuvat.
Sukupuoli: Naaras vai uros, ei kolleja, narttuja, naisia, miehiä jne.
Ikä: Hahmon ikä vuosissa ja halutessasi kuukausissa. Ikääntyykö hahmo? Jos ikääntyy, miten, esim. kerran kuukaudessa kaksi kuukautta, viikossa kuukausi, puolessa vuodessa vuosi jne.
Syntymäpäivä: Hahmon realistinen syntymäpäivä.
Klaani: Korpinkynsi, Ilvesklaani tai klaaniton.
Lahjakyvyt: Jätä tyhjäksi, koska hahmo ei voi omata lahjakykyä ennen pelimaailmaan saapumista.

Suhteet
Jätä tyhjäksi kohdat, täyttyy, kun hahmo käy peleissä. Voit kirjata laajemminkin suhteet, kuten myös esim. vihaamiset, kunnioittamiset, luottamiset jne.

Tavatut
Ei pidä
Neutraali
Pitää
Ihastus
Rakkaus
Puoliso
Jälkeläiset

Luonne
Kuvaile miten hahmo käyttäytyy, kerro pitääkö taikka vihaako se jotakin, onko sillä traumoja, pelkääkö se jotakin, miten se suhtautuu muihin jne. Luonne on tärkein osa hahmoa, suunnittele siitä uniikki, mutta sinulle sopiva. Huomioi, että hahmon menneisyys vaikuttaa hahmoon, se on voinut saada traumoja jne. Jos vanhemmat on ollut ankaria ja pelottavia, se voi pelätä vanhempiensa näköisiä ilveksiä ja sopivassa kurissa, huolenpidossa ja rakkaudessa asunut ilves on tasapainoinen ja tietää mikä on väärin ja mikä ei.

Ulkonäkö
Kuvaile miltä hahmo näyttää, kerro sen turkista, värityksestä, silmistä, arvista jne. Kerro millainen sen perusilme on jne. Hyvä kuvaus helpottaa muiden tehtävää kuvitella hahmosi.

Menneisyys
Kerro mitä hahmo on kokenut ennen peliin saapumista. Onko sille tapahtunut jotakin, mitä se pelkää, miten se on saanut arpensa, jos niitä on, mistä sen traumat on tullut ja missä ja milloin ja millaiseen perheeseen se on syntynyt. Kuvaile ja kerro, koska hahmon menneisyys vaikuttaa luonteeseen paljon.

Pelissä | EI PAKOLLINEN!
Kaikki mitä peleissä on tapahtunut, kirjaa tietyssä järjestyksessä. Näin voit olla perillä mitä hahmolle on käynyt ja muut tykkäävät lukea uteliaisuudesta miten hahmo on päässyt eteenpäin elämässään peleissä.

Muuta
Kerro jotain nippelitietoa hahmosta, mistä se pitää, onko sillä tavoitteita, uskooko esi-isiin jne.

Esimerkkihahmo
Nimi: Ninja
Sukupuoli: Naaras
Ikä: 5 vuotta, ikääntyy satunnaisesti
Syntymäpäivä: 20.5.2009
Klaani: Klaaniton
Lahjakyvyt: Ei ole

Suhteet:
Tavatut Matti, Maija, Mirri, Sheba
Ei pidä Mirri
Neutraali Sheba
Pitää Matti, Maija
Ihastus Matti
Rakkaus
Puoliso
Jälkeläiset Maija

Luonne
Ninja on reipas ja iloinen, sosiaalinen ilves, joka rakastaa olla kaikkien kanssa ja saada nämä nauramaan! Lisäksi Ninjaa on vaikea saada surulliseksi. Ninja on plaa, blaa, plää, ploo, plyy, plöö...

Ulkonäkö
Ninja on ulkonäöltään tuuheaturkkinen, pentumainen karvakasa, joka on melko pienikokoinen ja kevyt. Hän on väriltään plaa, blaa, plää, ploo, plyy, plöö...

Menneisyys
Ninja syntyi Metsässä, hänen vanhempansa olivat häntä kohtaan rakastavia, lempeitä ja iloisia, ylpeyttäkin löytyi. Hänen synnyinkotinsa oli joen törmällä. Ninja varttui plaa, blaa, plää, ploo, plyy, plöö...

Muuta
Ninjalla ei ole kotia, se pitää kaikesta eikä se vihaa ketään. Lisäksi Ninja aikoo plaa, blaa, plää, ploo, plyy, plöö...

Pelissä
Ei pelejä...
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Hahmon luominen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Ilvesklaani :: Ohjeet :: Ohjeet-
Siirry: